Nov 18, 2010

キミはともだち

Heard this song from a list of songs my sister dl recently.. I went to YouTube to search for the music video and found the video attached below.. very cute MV.. I've always liked Ken Hirai's voice.. and I like this song.. it is simple and nice.. just the way I would like my life to be.. or at least I pray that it is gonna be..

キミはともだち(朋友)
作词:平井坚 作曲:平井坚 
编曲:松浦晃久

君が笑った 仆もつられて笑った
映し镜みたいだ 君はぼくのともだち
君が怒った 仆も负けずに怒った
子供のけんかみたいだ 君はぼくのともだち
仆がさびしいときは あとすこしつきあって
うまく话を闻いてくれないか
君の声だけが こころを轻くする
ただあいづちを打ってくれるだけで
はなれていてもずっと
胸の中にいるよ

君が泣いてた 仆も泣きそうになった
だけどこらえて笑った 元气出せよと笑った
君がさびしいときは いつだって飞んでくよ
うまくことばがみつからないけれど
仆の声が君のこころを愈すなら
だだあいづちを打つだけでもいいかい?

さびしいときは あとすこしつきあって
うまく话を闻いてくれないか
君の声だけが こころを轻くする
ただあいづちを打ってくれるだけで
君がいないと 仆は本当に困る
つまりそういうことだ きみはぼくのともだち

2 comments:

§nóflèk said...

hey love this cute song/mv too!! and totally agree with ken hirai's voice as well. now i'm gonna look for more of his songs to add to my youtube songlists :D thanks for sharing!

Imm said...

happy to share.. :)