Dec 16, 2008

One more week...

Another week to go.. :) If you are observant enough, you will know what I am referring to.. Haven't got much time to think about how to spend the day, yet... Because seriously I don't mind spending it alone.. :) I like to reflect on things on these kind of days.. Maybe I should get myself another bottle of plum liquor.. or maybe even Kahlua, to celebrate.. One thing for sure, I don't have to spend it "entertaining" other people..

还有一个星期。。 :) 最近都非常地忙,没时间好好想一下要如何过那一天。。并不排斥静静地一个人度过,毕竟已经过了需要大势庆祝的年龄了。。但是仔细想一想,也发现自己更本就不是爱热闹的人。。 :p 除了5年前的那一次之外,好像都是我一个人独自过的。。也许有人会认为那么重要的日子一个人过好像很可悲可怜,但我不觉得。。也许我生性就是孤僻吧。。与其和一群毫不相干或不是很熟的人狂欢,倒不如一个人静静地喝着酒沉寂地反思着自己到目前的人生,以及一些重大问题。。好比明年的这个时间我的人又会在哪??会继续留在日本工作吗?会回到新加坡?还是到了另外一个更好的地方/国家生活??好比在我一群朋友当中,到底有几个人记得呢?好比明年的我是否会找到一份称心何意的工作呢?以及一大堆杂七杂八的疑问。。所以我喜欢在那天沉思反省。。

期待着。。:) :) :)

1 comment:

蝋燭の芯 said...

Hi IMM,

我的手机email: chouchristy@softbank.ne.jp
We are quite close to each other ,lets catch up for chattingleh.

Will you attend a Christmas Party at an international dormitory near Waseda University this coming saturday?(TSUNAMI)