Oct 29, 2009

It's Not Easy To Be Me

This is one of my favorite songs.. love the lyrics... because I can empathize.. because I feel the same way too..

It's Not Easy To Be Me
I can’t stand to fly
I’m not that naive
I’m just out to find
The better part of me

I’m more than a bird
I’m more than a plane
More than some pretty face beside a train
It’s not easy to be me

Wish that i could cry
Fall upon my knees
Find a way to lie
About a home I’ll never see

It may sound absurd but don’t be naive
Even heroes have the right to bleed
I may be disturbed but won’t you concede
Even heroes have the right to dream
It’s not easy to be me

Up, up and away away from me
It’s all right you can all sleep sound tonight
I’m not crazy or anything

I can’t stand to fly
I’m not that naive
Men weren’t meant to ride
With clouds between their knees

I’m only a man in a silly red sheet
Digging for kryptonite on this one way street
Only a man in a funny red sheet
Looking for special things inside of me

It’s not easy to be me.

-------------------------------------------
做自己好难
我无法忍受飞翔,
我并不是那么地天真;
我只是想找寻,
自己较好的那一面。。

我不单单是只飞鸟,
也不唯独是辆飞机,
更不只是在电车旁的俊俏面孔!
我这个角色不好当啊!

真希望我能哭出来,
可以瘫坐在地上;
我一直在想尽办法撒个谎,
有关我那不会再见到的故乡。。

也许听起来有点荒唐,
但你也别那么天真了,
就算是英雄也有流血的权利。。
我也许感到一丝的不安,
但难道你不认同吗,
就连英雄也应该有做梦的自由。。
我这个角色不好当啊!

越飞越高,飞越了自己。。
有我在,大家都可以安稳入睡。。
我并不是疯了或是什么的。。

我无法忍受飞翔,
我并不是那么地天真;
人本来就不应该,
在天空中腾云驾雾。。

我只是个穿着红披风的傻瓜,
在这单行街道上挖掘着氪;
只是个身穿红披风的阿呆,
在寻找着自己的特别可取之处。。

我这个角色不好当啊!

No comments: